Wszystko
Profilaktyka
Dieta i żywienie
Ciąża
Uroda
Psychologia
Dziecko
Leki i suplementy
KOMUNIKATY

Artykuł

Naukowcy szukają chętnych, którzy razem z nimi opracują recepturę na produkt mleczny

Naukowcy z Olsztyna poszukują chętnych do współpracy przy tworzeniu produktu mlecznego. Produkt ma odpowiadać na potrzeby osób zmagających się z utrzymaniem prawidłowej masy ciała i narażonych na stres - poinformował Instytutu Rozrodu Zwierząt i Badań Żywności PAN.

Jak przekazała rzeczniczka Instytutu Rozrodu Zwierząt i Badań Żywności Polskiej Akademii Nauk w Olsztynie Iwona Kieda, przedsięwzięcie jest prowadzone w ramach projektu Europejskiej Wspólnoty Wiedzy i Innowacji w obszarze żywności – EIT Food. Partnerem projektu jest firma Mlekpol.

EIT Food RIS Consumer Engagement Labs to europejska inicjatywa współtworzenia żywności, do której zapraszane są instytucje naukowe, producenci żywności i sami konsumenci. Efektem działań w latach 2019-2023 było zaprojektowanie, opracowanie i wprowadzenie na rynek 30 innowacyjnych produktów spożywczych, nad którymi pracowało 106 paneli konsumenckich z 19 europejskich krajów.

"Idea projektu EIT Food RIS Consumer Engagement Labs opiera się na umożliwieniu konsumentom bezpośredniego udziału w procesie kreatywnym, w wyniku którego wypracują pomysły na konkretne produkty spożywcze, odpowiadające na ich potrzeby. Następnie producent żywności wybiera jedno rozwiązanie i wdraża je do realizacji. Finalnie produkt trafia do sprzedaży i jest dostępny w sklepach" – podkreśliła cytowana w komunikacie Justyna Banasiak, koordynatorka projektu z ramienia IRZiBŻ PAN.

Do udziału w projekcie mogą zgłaszać się osoby urodzone między 1982 a 1994 r., które mieszkają w województwie warmińsko-mazurskim. Przedsięwzięcie jest skierowane szczególnie do konsumentów, którzy zmagają się z utrzymaniem prawidłowej masy ciała (nadwaga) i odczuwają skutki życia w stresie, a ponadto nie wykluczają produktów mlecznych ze swojej diety.

"Do udziału w procesie współtworzenia produktu zaprosimy 20 uczestników, którzy w małych grupach i przy wsparciu naukowców i przedsiębiorców będą rozwijać swoje pomysły w trakcie kilku spotkań online" – wyjaśniła koordynatorka.

Cały proces kreatywny został stworzony w oparciu o innowacyjną metodykę Uniwersytetu Warszawskiego. Punktem kulminacyjnym projektu będzie przeanalizowanie pomysłów wypracowanych przez uczestników, a następnie wybór i wdrożenie wybranego produktu na rynek polski przez Spółdzielnię Mleczarską „Mlekpol” w Grajewie.

Uczestnicy projektu będą pracować nad produktem z kategorii: mleko lub przetwory mleczne. Zgodnie z założeniem, produkt ma odpowiadać na potrzeby osób zmagających się z utrzymaniem prawidłowej masy ciała i narażonych na stres, być przyjemny dla podniebienia i zdrowy. Proces kreatywny rozpocznie się pod koniec maja i potrwa do końca czerwca.

Dzięki udziałowi w projekcie konsumenci mają niepowtarzalną szansę na zaprojektowanie produktu, który spotka się z ich konkretnymi potrzebami i preferencjami. W odróżnieniu od klasycznego panelu konsumenckiego, nie będą oni testować opracowanych wcześniej wariantów produktu, a stworzą go sami od podstaw.

Interaktywne sesje zostały tak zaprojektowane, by zorganizować bezpieczną i kreatywną przestrzeń dla grup, które mogły dotąd czuć się wykluczone przez producentów żywności.

Rekrutacja do projektu ruszyła i potrwa do 10 maja. Można się zapisać poprzez formularz. (PAP)

 

Źródło: www.naukawpolsce.pap.pl

Kampania społeczna "Planuję Długie Życie" - aktywność fizyczna

„Zdrowie? Ogarniam TO!” Rogal pod wpływem starszego kolegi postanawia spróbować alkoholu

Obsługa pacjenta z Europejską Kartą Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ)

Jak reagować na złość i histerię dziecka? | Wirtualna Poradnia Pedagogiczna #MAMYNATORADĘ

Czy smutek to depresja? Co czuje osoba z depresją? Jak jej pomóc?

BMI
Masa ciała
kg
Wzrost
cm
Wynik
00.00
Wprowadź dane

Najnowsze

Zapisz się do newslettera!